Коли дитина починає говорити – це досить індивідуальна справа. Діти розвиваються різними темпами та різними способами – від того, коли вони роблять перші кроки, до того, як розуміють, що їхня власна думка може відрізнятися від чужої.
Мова нічим не відрізняється, тому насправді немає встановленого віку, коли дитина починає говорити. Проте нехтувати цим питанням не слід.
Звичайно, є певні етапи, яких більшість дітей досягають у своєму спілкуванні у певний вік. І це може викликати переляк у батьків, які бачать, як діти їхнього друга починають говорити раніше, ніж їх власні.
Для більшості дітей причиною того, коли вони досягають власних етапів є лише природні відмінності в розвитку.
Що робити коли болить зуб у дитини?
Для інших це може означати тимчасову мовну затримку, яка врешті-решт призведе до того, що вони наздоженуть однолітків без будь-якого втручання.
Але для деяких дітей затримка ранніх мовних етапів може бути першою ознакою довгострокового розладу мовного розвитку.
То на що слід звертати увагу батькам, якщо вони стурбовані мовним розвитком своєї дитини?
Коли дитина починає говорити: перші спроби
Як правило, діти починають балакати приблизно з шести місяців і вимовляють свої перші слова у віці від десяти до 15 місяців (більшість починають говорити приблизно з 12 місяців).
Потім вони починають підбирати все більшу кількість слів і починають об’єднувати їх у прості речення приблизно у віці 18 місяців.
Мова – це не просто звуки
Важливо зазначити, що мова – це не просто звуки, які ми видаємо своїм голосом.
Ми сприймаємо її як належне, але розуміння мови, якою користуються оточуючі, є дуже складним завданням.
Ми повинні знати про вживані слова, мати уявлення про те, що ці слова означають у різних контекстах, і розуміти значення речення на основі порядку слів.
Батьки повинні усвідомлювати, що з перших етапів розвитку мови діти розуміють більше, ніж можуть говорити самі. Дійсно, саме завдяки розумінню дітьми мови, яка їх оточує – іншими словами, того, що говорять батьки, брати та сестри та вихователі – вони формують власні мовні навички.
Не всі проблеми на поверхні
Деякі речі, що впливають на мовлення, такі як заїкання, дуже помітні.
Однак, проблеми, які виникають у дітей, коли вони не розвивають мову нормальним чином, іноді можуть бути приховані.
Іноді, здавалося б, складні вказівки можна легко зрозуміти через загальний контекст. Наприклад, сказати своїй дитині «піти і одягнути пальто та черевики» може бути зрозумілим через контекст підготовки до виходу з дому та розуміння слів «пальто» та «черевики».
Яким повинен бути розвиток дитини в 2 роки?
Інші вказівки з менш чітким контекстом, наприклад, „дістаньте синьо-чорну книгу, яка знаходиться під ковдрою на стільці”, вимагають кращого розуміння самої мови, а дітям з мовними труднощами може бути важче.
Багатьом дітям часто важко визначити основну мовну проблему, особливо коли вони не достатньо добре користуються соціальним контекстом.
Коли звертатися за допомогою?
Для самих дітей може бути дуже неприємно, коли вони не можуть висловити свої думки, або коли вони не до кінця розуміють, що відбувається навколо.
Дитина, яка демонструє істерики, може мати їх через мовні труднощів. Це може сигналізувати про затримку розвитку мови.
Якщо ви помітите, що вашій дитині важко виконувати прості вказівки, це може бути пов’язано з труднощами в розумінні мови, що може свідчити про більш стійку проблему.
Близько 70-80% дітей з вираженими затримками наздоганяють у мовному розвитку однолітків до чотирьох років.
У решти може бути порушення розвитку мови, довгострокове порушення мовних навичок.
Навіть експертам важко відрізнити затримку мови та розлад перед початковою школою. Вважається, що ця проблема вражає 7,6% дитей або кожну п’ятнадцяту дитину. Проблема мовлення може тривати і у зрілому віці.
Дітям з проблемою мовлення може знадобитися додаткова підтримка для реалізації свого повного потенціалу. Замість того, щоб «чекати і побачити як воно буде», бажано звернутися за професійною порадою до лікаря. Особливо якщо вашій дитині від 18 до 30 місяців і, схоже, у неї проблеми з розумінням мови, вона використовує дуже мало жестів для спілкування і повільно вивчає нові слова.
Чому так важливо навчити дітей плавати?
Підвищення мовленєвих навичок
Мова гнучка, і немає такого поняття, як занадто багато мови.
Яким би не був рівень розвитку мови у вашої дитини, коли дитина починає говорити, ви завжди можете зробити щось для подальшого підвищення її мовних навичок.
Наприклад, коли ви граєтеся з малюком, стежте, куди спрямовуються їхні очі, і позначайте те, що вони бачать. Якщо вони кажуть “кінь біжить”, ви можете на цьому спиратися: “Так, кінь біжить! Куди він біжить? ». Це допомагає дітям вивчити нові слова та поняття, а також дізнатися, як краще структурувати речення.
Спільне читання книг чудово підходить для побудови мовних навичок, оскільки в книгах ви можете знайти нові слова для речей, які не часто можна побачити в реальному житті, наприклад, тварин у зоопарку.
Це також цінно для сприяння увазі та навичкам слухання. Обов’язково ставте багато запитань „чому” та „як”, щоб отримати більше мовних відповідей у дитини, а не просто запитань, на які можна відповісти „так” чи „ні”.
Перегляд відеофільмів або дитячого телебачення може бути корисним, але лише в тому випадку, якщо ви переглядаєте та обговорюєте відео чи шоу разом.
Як привчити дитину до горщика?
Це звучить просто, але постійне спілкування з дитиною може надзвичайно допомогти. Воно може допомогти побудувати та розширити їхню мову та виробити ширші навички соціального спілкування. Спробуйте вбудувати це у звичайні заходи, наприклад, розмову з дитиною під час походу до супермаркету.
Джерело: theconversation.com